TIPS! Trykk på bildet og du får se det i større format

Mandagstema ~ ansvar

Har vært uten nett i hele dag, derfor sent ute... Ordet fra Mandagstema denne uken er ansvar. Først syns jeg dette var et vanskelig ord å løse, men etter å ha tenkt litt fant jeg en løsning. Og jeg ser det er fler enn meg som har løst ansvar på denne måten. Flere løsninger finner du her.
Fra Dyr og innsekt

Vi mennesker har mange ansvar. etter at du har blitt konfirmert eller du har fylt 18 så øker ansvarene dine. Jo eldre du er, jo fler og viktigere ansvar har du. Alle mennesker har ansvar for kloden vår, selvom ikke alle tar ansvar. Foreldre har ansvar for sine barn, det er et stort ansvar. Studenter på høgskolen har ansvar for egen læring, ikke alltid like enkelt det gitt. De som anskaffer seg dyr, har ansvar for at dyret har det bra. Det er dette, sistnevnte ansvar, jeg velger å ta som mandagstema.
Fra Dyr og innsekt

Slik som vi mennesker trenger et sted å bo og trygge rammer, slik trenger dyrene det. Et dyr trenger ikke bare mat og drikke, like viktig er kjærlighet og omsorg. La dyret kjenne at du er glad i det. La dyret ha det godt.
Fra Dyr og innsekt

Tilslutt må jeg bare nevne at jeg virkelig skulle ønske Norge fikk Dyrepoliti, for det trengs VIRKELIG!! For i Norge, som i mange andre land, tar ikke alle like godt vare på dyret/dyrene sine. Dessverre!!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Flott tolkning av mandagstema!
Og veldig fine bilder.

Ha en fin uke.

Marie sa...

Nydeleg innlegg :)

Lone sa...

Det var et smukt bidrag til mandagens tema, Miriam.
Der burde oprettes dyrepoliti i alle lande. Jeg kender kun til, at USA har det. Desværre tror jeg, at der vil gå mange år, her i DK, før vi får dyrepoliti, da her ikke er almindeligt politi nok. Dyrene kommer, som sædvanlig, i sidste række...
Og sikke nogle smukke billeder, du tager. De er fantastiske!
Jeg må kigge meget mere ind hos dig :-)

Unknown sa...

ja viktig å følge opp de ansvar vi påtar oss og tenke oss om før vi påtar oss ansvar - for det må følges opp til veis ende=)

så fine bilder du har! den nederste katten ligner veldig på den foreldrene mine har=)

Petunia sa...

Nydlige bilder og bra tolket:)

Malys krok sa...

Det er synd at ikke alle tar ansvar for dyene de skaffer seg. Flott tolkning og en kjempesøt pus du har. Den får nu virkelig godt stell, det ser en på den. Ha det godt. Hilsen Margit.

Anonym sa...

Veldig bra innlegg! Flotte bilder! Ha en fin kveld!

Rimkogeren sa...

Vildt flotte billeder, sætter tankerne i gang. Bravo - & god uge.

Ingeborg sa...

En flott innlegg med nydelige bilder. Det ligger mye ansvar i å skaffe seg et dyr, det seg være gullfisk eller hest.Et ansvar det er viktig å formidle til alle som ønsker seg dyr. Ha en fin uke!

Miriam Elisabeth ツ sa...

takk alle sammen