TIPS! Trykk på bildet og du får se det i større format

It's a sad time....

Natt til onsdag 10. februar og jeg må få ut litt følelser og tanker.
Dette er nok et kjedelig innlegg, men må bare skrive det.
Må få ut litt frustrasjon, depresjon og annen 'sjon ;(

Natt til lørdag(6.feb) får jeg det for meg å ta en del bilder. Jeg ville mekke meg et "studio" og ta bilder av små ting. Jeg rigger meg til på stuegulvet og knipser i vei. Etter mange knips lager Doffen(les: Nikon D40) rar lyd når jeg knipser bildet. Kjører auto, men han bruker evigheter på å ta bildet. Som om jeg hadde laaaaang lukkertid. Han blir ferdig med arbeidet og jeg knipser et nytt. Det vil si, jeg skal knipse et nytt, men når jeg trykker kommer det pluttselig opp en error melding: Press shutter realease button again.    

Jeg presser og jeg presser, men samme meldingen dukker opp...
Hva har skjedd? 
Hvorfor skjedde det? 
Presser jeg feil knapp?
Kan det fikses?
Hvor dyrt? 
Vil jeg miste min kjære Doffen?

Sikkert rart å høre, men jeg har helt vondt i magen på grunn av dette. Vet Doffen bare er en ting... et kamera, MEN han er mitt kamera. Han er mitt kjære speilrefleks. Han er beviset på at store drømmer ble det til virkelighet. Gikk i mange år og drømte om å eie et SRL kamera. Og som mange av dere vet, fikk jeg han til jul 08. Blitt veldig glad i han, hvis man kan være glad i et kamera ;)

Dagen i dag er brukt til å snakke med mor og far for å finne ut hvor han ble kjøpt, hvilke papirer jeg har på han og fått de mailet over. I morgen skal vi til selgeren og håper på å komme hjem med et smil.
Rett etter dette skjedde fikk jeg vite om en diskusjon som diskuterer dette problemet. Mange har opplevd det samme! Og vet dere, de fleste av dem eier nettopp et Nikon D40! Dette har altså skjedd med mange D40'r!

Har du opplevd noe lignende?
Hva gjorde det med deg?

                                                                   ----------##---------
Mens du venter på oppdatering her, må du gjerne bli tilhenger av meg på facebook hvis du vil :)
Sjekk også ut Heges bilder :)

------------- UPDATE -------------
Onsdag 10.02: Da har jeg vært hos selgeren og spurt fortvilet om det kan fikses. Han hadde ikke peiling. Søkte opp problemet og fikk 1800 treff. Testet ulike løsninger og spurte: Du har vel testet alt dette før?
Det har jeg... Han fikset papirene, jeg tok minnekortet og nå er kameraet på veil til kamerasykehuset. Uvisst når jeg har det hjemme igjen. Savn!
Håper doktorene får fikset det og at jeg får han frisk hjem igjen. Og at det ikke blir alt for dyrt..

 Torsdag 11.02: Saaaaaavner Doffen!! Flere ting jeg har sedd og tenkt: Åh, må knipse et bilde!.. Men så kommer jeg på at jeg ikke har Doffen... Så får lete fram det gamle, enkle kamera og finne batterier til det... Fikk jo ikke lånekamera - har man rett på det?
Vet fremdeles ikke når jeg kan får han tilbake. Vet bare at jeg får en SMS når han kan hentes.. La det gå fort, sier jeg!

9 kommentarer:

Anne sa...

Hadde jeg bare kunne hjelpe...., for kjenner den lille angsfølelsen i kroppen jeg også når jeg leser her...
Stakkar lita.

Spør Hans!!! Nikon mesteren, og min helt!!!

Dagrun sa...

Ouf. Kjenner panikkfølelsen bare ved tanken.

Hør med Hans ja. Lurt!

Hege sa...

Åååå - får klump i magen bare av å tenke tanken!!!

Håper det lar seg fikse - men du - blir det DYRT - så sjekk bruktmarkedet på foto.no. Det kan fort bli billigere enn å reparere. Bare som et lite tips.

Håper at det blir gratis selvfølgelig!

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Krysser fingrene for at det ordner seg, og sender med en klem på veien.

Anonym sa...

Sms fra Hans; skru av kamera, ta ut batteri, ladd!! forsøk igjen.

Hilsen Anne fra jobb.

Lykke til og gi lyd om du ikke fikser det.

Unknown sa...

Håper indelig det ordner seg for deg.. Jeg hadde blitt like frustrert og lei meg som deg..

Krysser fingrene for deg!

Monica sa...

Usj, jeg kjenner følelsen! Har opplevd feilmeldinger jeg også, men gikk heldigvis bra igjen :) Måtte jo sende mitt på sykehus i fjor - men det var helt andre grunner... og selvforskylt....
Håper det ordner seg fort - og at Doffen blir fort frisk igjen :)
Klem til deg

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Huff, ja det der er den store skrekken.. håper det ordner seg raskt og uten kostnader.

Camilla Elstad sa...

Uff, høres helt forferdelig ut! Krysser fingrene for at du får det tilbake raskere enn du aner! ;)