TIPS! Trykk på bildet og du får se det i større format

# Lett måte å signere bildene dine #

2. april 2009

Hei du.
Kanskje er du som meg?
Ønsker å signere bildene dine skjult eller ikke skjult?

Jeg har lenge brukt paint programmet som følger med alle PC'r. Med det har jeg signert nede i hjørnene. Nå er jeg litt lei det og syns det er dårlig. Det er jo ikke toppen... Jeg har ikke Photoshop, så jeg kan ikke følge andre bloggeres veiledning i hvordan man lager vannmerke på bilder osv. Men nå har jeg funnet ut at picasa, som jeg fikser bildene litt i, kan også brukes til å signere bildene. JEIJ! :) Picasa finner du her ;)

Her kommer en liten veiledning til deg, hvis du er som meg :) Gjorde den kjapp og enkel, så lærebildene er ikke helt supre, men picasa er enkel så du kommer til å bli proff ;)
Det aller første trinnet blir jo å åpne picasa og la det automatisk laste inn din PC's bilder. Bildene sorteres i de album som du har sortert dem på PC'n din ;)


Neste trinn er å finne bildet du vil signere. Trykk så på grunnleggende redigering. I dens felt finner du et bilde det står ABC på og tekst under. Det trykker du på ;)



Neste trinn blir å velge og vrake i hvilken skrift du skal ha. Dette kommer opp i et eget felt ser du. Velg skriftens utsenede, farge og størrelse og trykk så hvor du vil i bildet og skriv.



Så kan du rotere teksten rundt slik du vil ha den og plassere den hvor hen i bildet du måtte ønske ;) Vil du at teksten ikke skal vises så godt, så drar du spaken under der det står gjennomsiktighet mot venstre. Da vil teksten bli mer og mer usynlig ;)



Så gjenstår det bare og trykke fjern alt hvis du ikke er fornøyd. Men er du fornøyd så trykker du bruk. Derretter går du opp i fil og lagrer bildet. Voila, nå har du signert bildet ditt ;)
Slik kan bildet ditt bli med halvt gjennomsiktig og fet skrift ;)
Håper veiledningen var grei nok :)
Og er det noe du lurer på, så er det bare å spørre;)

3 kommentarer:

Ove sa...

Lettvin og grei veiledning/beskrivelse. Da vet jeg hvor jeg skal gå hvis jeg får behov for dette. Men mine bilder kommer ikke til å se sånn ut ;)

Anonym sa...

Klar og tydelig veiledning. FLott! Anne

Miriam Elisabeth ツ sa...

Ove og Anne: Bra der likte veiledningen :)