TIPS! Trykk på bildet og du får se det i større format

# Rust i fokus #

Jeg elsker rust! Det har jeg sagt mange ganger(les:hver gang jeg legger ut rust bilder eller ser andres rust bilder) Jeg klarer ikke helt forklare hvorfor. Jeg bare vet at jeg elsker rust! :)
Her er et bilde av et skur. Det står i skyggen av Vrangfoss sluser. Kanskje var det en gang en viktig bod for arbeiderne. Det klarer man ikke helt se nå. Men vakker er den! Bildet tok jeg i fjor sommer(fant det igjen i går natt) og lekte meg litt med det i natt. Ville prøve å fremheve rusten ;) Hva syns du?
Fra Diverse bilder

Rammen er lagt på i Photo Scape og resten av redigeringen er gjort i Picasa ;)

13 kommentarer:

Anne sa...

Ja hva tror du kommer herfra :-)))
"The Rusty Girl" smiler fra øre til øre, et vakkert materiale med så mye liv, and I Just Love It!!!

Isa sa...

For et fantastisk bilde! Virkelig WOW!

Og tusen takk for alle kommentarene i bloggen min:D
Når du skrev det er jeg jo heeelt enig, hehe. Greit å se bildene gjennom andres øyne.

Ruben Hestholm sa...

Flott bilde - jeg synes det er veldig spennende med gammelt og slitt reverk og rustne saker - og her hadde du et flott motiv. Likte også veldig godt etterbehandlingen din. Nice!

Dagrun sa...

Jeg synes det var en spennende etterbehandling. Vanligvis vil en jo heller skarpe opp og fremheve kontrastene for å få frem rusten, men du har gått andre veien og blurret og laget uskarpt også fremhevet fargen (tror jeg?). Et annerledes valg som gjør bildet spennende. Jeg har vært inne her nå flere ganger og sett på det, hehe... og jo, jeg liker det. Det kan være du kunne beskåret tettere, men vil du ha med taket som ramme så går jo ikke det... Rust er fint på bilder.

Miriam Elisabeth ツ sa...

Anne: Tusen takk :) Flott at du elsker det :)

Isa: Tusen tusen takk! :) Ja, er greit å se bildene sine gjennom andres øyne ;)

rh: Tusen tusen takk! :)

Dagrun: Jeg skarpet det og la på skygge før jeg gløda det, og vips så ble det slik. Likte det i grunnen godt :) Morsomt at du er innom flere ganger for å se :) Prøvde med nærere beskjæring, men følte det ble litt feil da.. ;) Rust gjør bilde fint ;)

Dagrun sa...

Åja, det er den gløde effekten du har brukt. Tøft!

Miriam Elisabeth ツ sa...

Takk igjen :)

hea sa...

skitsnyggt! :)
Finfin redigering, jag kan inte annat än älska denna!

Miriam Elisabeth ツ sa...

Tusen tusen takk hea :)

LiBeReJo sa...

SÅ SINNSYKT VAKKERT! å STILI!

Miriam Elisabeth ツ sa...

Tusen tusen takk Linda :)

Hansemannen din sa...

Nydelig og flotters bilde! Tenk at du har fått meg til å synes at rust er fint =)

Miriam Elisabeth ツ sa...

Tusen takk Hans :) Ja, tenk det :)